Скринінг наявності аутичних рис у дитини

Скринінг наявності аутичних рис у дитини

Для кого цей тест?
Цей опитувальник призначений для батьків дітей віком від 2 до 18 років, у яких є підозра на розлади аутистичного спектра (РАС). Він допомагає оцінити поведінкові особливості дитини, що можуть бути пов’язані з аутизмом.
? Що вимірює тест?
Опитувальник аналізує:
✔️ Особливості соціальної взаємодії та комунікації.
✔️ Наявність повторюваної (стереотипної) поведінки.
✔️ Чутливість до сенсорних стимулів (звуків, текстур, світла тощо).
✔️ Інтерес до змін у звичному розкладі та реакцію на них.
✔️ Рівень самостійності та адаптації в соціальному середовищі.
✅ Навіщо проходити цей тест?
• Щоб виявити можливі ознаки розладів аутистичного спектра (РАС) у дитини.
• Зрозуміти, чи варто звернутися за додатковою консультацією до дитячого психолога, невролога або психіатра.
• Отримати інформацію, яка може бути корисною для ранньої підтримки розвитку дитини.
⏳ Як довго триває тест?
Близько 10-15 хвилин. Відповідайте чесно на всі запитання – результати допоможуть отримати більш точну оцінку стану дитини.
Зверніть увагу: цей тест не є діагнозом, але може стати першим кроком до розуміння особливостей розвитку вашої дитини. Якщо у вас є занепокоєння щодо її поведінки, своєчасне звернення до спеціаліста допоможе визначити подальші кроки та можливості підтримки.

1. Дитина рідко встановлює зоровий контакт, або ж встановлює зоровий контакт у незвичний спосіб (напр., дивиться на вас скоса).

2. Часом є таке враження ніби дитина дивиться крізь Вас.

3. Проявляє значно менше цікавості, ніж того би очікувалося, до того, що відбувається навколо.

4. Часто має вираз обличчя, міміку не відповідні до ситуації.

5. Емоції дитини є важкозрозумілі, часто не відповідають ситуації (напр., проявляє неадекватний сміх чи плач).

6. Проявляє сильне роздратування, не може заспокоїтися, коли стається щось не так, як дитина хоче чи як очікувалося.

7. Не любить, щоб її брали на руки.

8. Коли беруть на руки, дитина не тримається за дорослого, не тулиться (напр., не обіймає за шию, таке враження, що тримаєш ляльку).

9. Переважно бавиться сама, перебуває немов у своєму власному світі.

10. Не любить натовпу, наприклад скупчення людей в магазині.

11. Проявляє тривогу, страх без видимої причини.

12. Дитина не наслідує гри інших дітей, поведінки батьків.

13. Легко залишається сама або ж з незнайомими, без тривоги і протесту сприймає, коли батьки кудись відлучаються.

14. Не шукає підтримки, співчуття коли вдарилась, втомилась.

15. Проявляє відсутність інтересу до гри з однолітками.

16. Дитина починала говорити, а потім перестала.

17. Видає незвичні звуки, напр., вищить у незвичний спосіб.

19. Не реагує на заборону.

20. Не реагує на своє ім’я.

21. Не реагує на прості вказівки, сказані один раз (ходи сюди, сядь, дай мені…)

22. Часом у дивний спосіб сприймає мову, розуміє „по-своєму”.

23. Чи дитина говорить взагалі?

24. Говорить незрозумілими, власно створеними словами.

25. Говорить з підвищеним тоном голосу.

26. Дитині важко висловити словами свої бажання.

27. Механічно повторює почуті слова, напр., фрази з телевізора.

28. Повторює ті ж самі фрази багато разів.

29. Не підтримує розмову, говорить „не в тему”.

30. Дитина говорить монотонно, невірно робить паузи між словами.

31. Робить недоречні зауваження чи коментарі.

32. Говорить з граматичними помилками, невірно підбирає слова, неадекватно вживає фрази.

33. Не використовує жестів, міміки при спілкуванні.

34. Порушений тон, швидкість, інтонація мовлення, напр., високий тон, питальні інтонації.

35. Говорить про себе в другій особі, тобто замість „я” вживає „ти”.

36. Повторює у відповідь останні слова фрази, зверненої до дитини.

37. Не кліпає, коли в очі попадає різке світло.

38. Дитина не реагує коли її кличуть, не повертається в сторону голосу, часом складається враження, що в неї порушений слух.

39. Боїться різких звуків (напр., звуку порохотяга), часто закриває при цьому очі, чи долонями вуха.

40. Не реагує на біль (напр., ніяк не реагує коли вдариться головою).

41. Не любить, щоб до неї торкались, обнімали, гладили по голові.

42. Дитина ходить по предметах, не зауважуючи їх.

43. Може довго дивитися на якийсь улюблений предмет чи явище (напр., вогонь, яскраве світло, рух потягів через переїзд).

44. Дитина має стереотипні рухи, наприклад, клацання пальцями, крутіння головою, складні рухи всього тіла, розгойдування.

45. Протестує проти змін у навколишньому середовищі чи в способі життя (напр., проти змін меблів чи дороги, якою ходить в садочок).

46. Спостерігається аутоагресія (завдає собі ушкоджень, напр., кусає себе, чи б`є).

47. Дитина обнюхує іграшки, стукає ними чи ще якось незвично використовує.

48. Проявляє вибіркову цікавість до окремих частин іграшок, людського тіла(напр., колеса машинки чи волосся на голові).

47. Любить усе розбирати на частинки, при цьому часто ламаючи іграшки та інші предмети домашнього вжитку.

48. Дитина надмірно захоплюється числами, датами, чимось іншим.

49. Любить крутитися на місці чи захоплюється предметами, що крутяться.

50. Має обмежене коло уподобань, напр., любить дивитися один і той самий фільм багато разів, багато раз складає в ряд свої іграшки.

51. Важко зупинити, відволікти від одноманітних, повторюваних дій чи фраз.

52. Прив’язується до незвичних речей, любить бавитись стрічками, камінцями, паличками чи волоссям і т.п.

53. Потребує точного дотримання встановлених ритуалів, різко реагує на будь-які зміни (наприклад, наполегливо вимагає дотримуватись однакової послідовності дій, купуючи щось в магазині).

54. Вимагає їжу лише певної консистенції, форми (напр., не любить твердої їжі).

55. Має хороші навчальні здібності, значно вищі ніж у ровесників (в ранньому віці починає читати, запам’ятовує книжки, має незвичайну пам`ять чи інші незвичайні здібності).

56. Дитина не усміхалась на появу знайомого обличчя в ранньому віці

57. В ранньому віці мала порушення ритму сну-неспання (багато спала вдень і була бадьорою вночі).

58. В ранньому віці багато плакала, важко було заспокоїти.

59. В ранньому віці не простягала ручок, в очікуванні, що її візьмуть на руки.

60. Не намагалася гулінням привернути увагу мами.

61. В ранньому віці проявляла надмірну тривожність в присутності незнайомих.

62. В ранньому віці була надмірно тихою і спокійною, не вимагала присутності рідних.

64. Звертала дуже мало уваги на оточуючі предмети, більшість часу перебувала немов у своєму власному світі (стосується віку після 5 міс.).

65. Погано смоктала груди, багато зригувала

66. Могла цілими днями розглядати тіні, узори на стінах, килимі.

67. Були труднощі з введенням прикорму, нової їжі.