Розлади розвитку шкільних навичок

Розлади розвитку шкільних навичок

Що таке розлади розвитку шкільних навичок?

Дислексія, дисграфія та дискалькулія – це специфічні розлади шкільних навичок, що впливають на здатність опановувати письмо, читання чи математику. Вони не є ознакою низького інтелекту або лінощів, а пов’язані з особливостями роботи мозку.

Що це таке?

Дислексія – труднощі з розпізнаванням букв і слів, повільне та складне читання.

Дисграфія – труднощі з письмом, що проявляються у порушеннях написання букв, складів і граматики.

Дискалькулія – труднощі з математичними обчисленнями, розумінням чисел і математичних символів.


Ці порушення не означають, що дитина не здатна до навчання – їй просто потрібен інший підхід!

Як розпізнати дислексію, дисграфію та дискалькулію?

Дислексія (порушення читання)

  • Проблеми з розпізнаванням звуків у словах.
  • Перестановка або заміна букв і складів.
  • Повільне читання з великою кількістю помилок.
  • Важкість у розумінні прочитаного.

Дисграфія (порушення письма)

  • Неправильне написання букв, слів.
  • Пропуски або додавання літер у словах.
  • "Дзеркальне" написання букв.
  • Труднощі у дотриманні рядків і структури тексту.

Дискалькулія (порушення математичних навичок)

  • Важкість у розумінні чисел і математичних знаків.
  • Помилки при виконанні простих обчислень.
  • Труднощі із запам’ятовуванням таблиці множення.
  • Проблеми з аналізом математичних задач.

Ці труднощі можуть поєднуватися між собою, тому важливо звернути увагу на всі аспекти навчання дитини.

Як допомогти дитині з дислексією, дисграфією чи дискалькулією?

  • Індивідуальний підхід до навчання – адаптовані методики, більше візуальної підтримки.
  • Спеціальні вправи – логопедичні тренування, розвиток моторики для письма, робота з математичними іграми.
  • Використання альтернативних методів навчання – аудіокниги, інтерактивні додатки.
  • Робота з фахівцями – логопеди, дефектологи, нейропсихологи допоможуть розвинути навички.
  • Підтримка та мотивація – дитина повинна знати, що її труднощі – це не вирок, а особливість, яку можна скоригувати.

Діти з дислексією, дисграфією та дискалькулією є дуже розумними та талановитими. Головне – знайти підхід, що допоможе їм розкрити свої сильні сторони.